Dzieci i młodzież w epoce cyfrowej demencji

Każda z minionych epok niosła ze sobą wyzwania, przed którymi stawali rodzice i nauczyciele, którzy pragnęli mądrze oraz w duchu wartości chrześcijańskich wychować kolejne pokolenie. O ile dziś łatwo spojrzeć wstecz, dokonać dokładnej charakterystyki przeszłych czasów i przeanalizować podejmowane działania, o tyle trudniej spojrzeć z odpowiednim dystansem na czasy, w których żyjemy. Kultura obrazkowa oraz technologiczne nowinki stały się częścią naszego życia i nieodłącznym elementem codzienności. Stając się beneficjentami wielkich możliwości jakie dają nowe technologie, dzielimy się naszą fascynacją wirtualnym światem i dostępnymi gadżetami z następnym pokoleniem. Niestety często nie pamiętamy, że większość z nas zetknęła się z cyfrową kulturą, kiedy istotne dla rozwoju człowieka lata dzieciństwa miała już za sobą. Zapominamy też o tym, że cyfrowy świat, wirtualna rzeczywistość i kultura obrazkowa mają nie tylko ogromny wpływ na procesy rozwoju i kształtowania małego człowieka, ale też je warunkują. W te sposób łatwo przeoczyć największe wyzwania, jakie stawiają przed nami czasy, w których żyjemy oraz zaniedbać jedno z najważniejszych zadań powierzonych nam przez Boga – wychować następne, mądre i myślące pokolenie ku Bożej chwale.

Sesja dzielona